Menü
Menu
0

Giorgio Armani története

Giorgio Armani története


Giorgio ArmaniGiorgio Armani az egyik legsikeresebb olasz divattervező, Észak-Olaszországban, Piacenzában nőtt fel két testvérével.
Két évig orvosi tanulmányokat folytatott, majd 1957-ben Milánóba költözött, ahol egy divatüzlet kirakatrendezőjeként kezdett el dolgozni.
„Ötpercenként kell döntéseket hoznom, és folyamatosan azt kell éreztetnem, tudom, mit akarok. Ezért gondolják sokan, hogy verbális erőszaktevő vagyok, sőt verbális sorozatgyilkos” – Giorgio Armani
Ezt követően a milánói La Rinascente áruház férfidivat-osztályának beszerzőjeként dolgozott. Megismerkedett Nino Cerruti divattervezővel, aki mellett nyolc évet töltött asszisztensként. 
Minden előtanulmány nélkül tervezte meg Hitman nevű kollekcióját, amellyel berobbant a divatvilágba.
Szerencsés fordulat volt a találkozás a nála 11 évvel fiatalabb Sergio Galeotti üzletemberrel, akivel önálló stúdiót nyitott a divatos Corso Venezián. 1974-ben óriási sikerrel mutatták be kollekciójukat, amelyen már látható volt a fekete alapon fehér betűkkel írott Armani márkanév.

Giorgio Armani

A lazán elegáns férfi

GiorgioArmani2A tervező szokatlan összefüggésben használt szokatlan anyagokat és kombinációkat. A férfiak számára egészen új stílust dolgozott ki, amely a lazán elegáns lekerekített formákat pontosan szabott kiváló minőségű anyagokkal ötvözte. Mintha egy szobrász érintette volna meg a kelméket, Armani újra értelmezte a hagyományos öltönyt  a kiváló angol gyapjúból olyan kényelmes zakókat tervezett, mint a selyempizsama.

1975-ben nők számára is előrukkolt egy határozott, férfiasabb stílussal.

Cégéhez kommunikációs igazgatóként csatlakozott testvére, a stílusikon Rosanna Armani, aki korábban modellként vált ismertté. Az amerikai piac számára 1980-ban megtalálta cége legtökéletesebb reklámarcát Richard Gere filmszínész személyében, akinek ruhatárát Armani készítette az Amerikai dzsigoló című filmhez.

A sztárokkal reklámozta márkáját

Armani volt az első divattervező, aki hírességeket kért fel ruhái bemutatására és népszerűsítésére rangos eseményeken.
1988-ban a Los Angeles Lakers edzője, Pat Riley volt az első, aki kötélnek állt. Azóta már Armani öltözteti a filmsztárokat Gwyneth Paltrow-tól Julia Robertsig, Michelle Pfeiffertől Beyoncén, Cate Blanchetten és Clive Owenen át George Clooneyig. Szintén Armani fejéből pattant ki, hogy az Oscar-díjkiosztó vörös szőnyegén Hollywood legnagyobb sztárjai ruhakölteményeiben parádézzanak, de ezért a hírességeknek soha egy fillért sem fizetett.
A divatcézár tervezte a 2012-es londoni olimpiai játékok olasz küldöttségének ruháját. Már korábban is dolgozott sportolókkal, alsóneműit David Beckham futballista és Rafael Nadal teniszező is reklámozta.
Mára valóságos birodalmat épített fel, palettáján a férfi- és női ruházaton kívül különböző kiegészítők, lakberendezés, parfüm, szemüvegek és napszemüvegek, sőt konyhai mosogatók is szerepelnek, de kávéházlánca és szállodája is van.
Giorgio Armani szemüvegek forgalmazója a világ minden országában a Luxottica Olasz világcég.
A fiatal vásárlók meghódítására olcsóbb, de hasonlóan igényes kidolgozású ruhák forgalmazására született az Emporio Armani. Vagyona tavaly meghaladta a 8,2 milliárd dollárt.

Empori Armani napszemüvegek megtalálhatóak az e-napszemuveg.hu webáruházban.
GiorgioArmani

Deák Ferenc
e-napszemuveg.hu
2018